Monday, April 27, 2015

Ameryka - Wyobraź sobie Świat bez niej


     Wiosna ciągle jeszcze ma problemy z pokonaniem zimy i chociaż jest słonecznie to wieczory dalej bardzo chłodne. Chciałoby się już pełnego ciepła i skończenia ubierania się w swetry i letnie kurtki.
Weekend przeminął i następny spędzony w ogrodzie. Będzie to jeszcze trochę trwało. Powycinałem wymarłe przez zimę krzaki i posadziłem trochę kwiatów. Nie wiadomo czy coś wykwitnie. Jak ptaki nie wydziobią nasion to króliki zjedzą wyrastające kwiaty.
      W sobotę oglądałem bardzo ciekawy dokumentalny film. Nietypowy dla Ameryki, bo nie zrobiony przez liberalny Hollywood. Tytuł America – Imagine the World Without Her (Wyobraź sobie Świat bez niej). Nie znalazłem oficjalnego tłumaczenia na polski.
       Jest bardzo patriotyczny, zrobiony przez Amerykanina, pochodzenia Hinduskiego -  Dinesh D’Souza.
     Najpierw przedstawione są zarzuty przeciwko Stanom Zjednoczonym. W każdym wypadku są świadkowie. Amerykanie żyjący obecnie i przedstawiający ich problem. Amerykańscy Indianie oskarżają o mordy na ich plemionach i zabranie ich ziem. Czarni o niewolnictwo. Meksykanie o zagrabienie południowych terenów (Kalifornii, Teksasu). Świat o prowadzenie wojen i amerykańską ekspansję. Świat o rozwijaniu kapitalizmu i wykorzystywaniu biednych ludzi.
        Nie jestem w stanie wszystkiego opisać. Jest tego bardzo dużo. Przedstawione są bardzo dobrze zarzuty  a w drugiej części odpowiedzi na każdy z nich. Polecam, jeżeli będziecie mogli  go  gdzieś znaleźć.
        Pytanie w tym jest proste. Jak wszyscy tak nienawidzą Ameryki, to czemu tu każdy chce mieszkać? Co by się stało, gdyby ta Ameryka nigdy nie istniała. Czy tak naprawdę, każda wojna prowadzona przez ten kraj to próba ekspansji i wykorzystywania innych? Gdyby nie ten kraj, to prawdopodobnie wszyscy mówilibyśmy teraz po Niemiecku. Ilu młodych Amerykanów pochowanych zostało na terenach Europy w obronie wolności! A co z tego mieli? Oprócz tego kraj ten odbudował Niemcy i pomógł wielu innym. Większość krytykujących już o tym nie pamięta. Tak stało się też z Japonią. Po wygraniu wojny, zamiast grabić i wykorzystać zwycięstwo, Ameryka ten kraj odbudowała. Wojna w Iraku? Każdy inny kraj po zwycięstwie przejąłby pola naftowe i przynajmniej zwrócił by sobie koszty tej wojny. Tak się nie stało w tym wypadku. Dzięki Reganowi i polityce tego kraju rozpadł się komunizm. Polska i inne kraje socjalistyczne odzyskały wolność.
Jest jeszcze bardzo dużo innych przykładów. Uważam, że zabawne jest to, że wszyscy krytykują ten kraj a milczą na tematy innych.
Straszna wojna w Afganistanie. Co naprawdę mamy z tego? A kto wspomina Rosjan mordujących w tym kraju przez dziesiątki lat?
Kto kiedykolwiek mówi o milionach ludzi wymordowanych przez Rosjan w ciągu istnienia komunizmu?
      Powtarza się zarzut o niewolnictwie w Ameryce. Nikt nie przypomina, że to był pierwszy kraj, który to niewolnictwo zniósł i to po bratobójczej wojnie, gdzie w obronie czarnych zginęło setki tysięcy białych ludzi. Czemu nikt nie wspomina, że handel ludźmi trwał długo dłużej we Francji, Anglii i wielu innych europejskich krajach.
       Tym, którzy w to wierzą, nie da się tego wytłumaczyć. Wielu dąży do zniszczenia tego kraju i mam nadzieje, że się im to nie uda.
Dla mnie Obama jest jednym z tych ludzi.
       Ja przyjeżdżając do tego kraju, nie robiłem to dla samego celu poprawy sytuacji finansowej. Mogłem zostać w Austrii, gdzie dostałem azyl polityczny. Jechałem tu bo wierzyłem w idee głoszone przez ten kraj. Każdy (jeśli naprawdę tego chce) ma możliwość spełnienia swoich marzeń. Nie zawsze musi to być sens finansowy. Urodzony tutaj nie jest traktowany lepiej niż ten który dopiero co tu przyjechał. Ceniony jest wysiłek, pracowitość, wiedza, spryt.  Urodziłem się i wychowałem w Polsce. Zawsze będzie to mój rodzinny kraj i przykro, że musiałem go opuścić. Ale jestem dumny z tego, że krajem w którym zamieszkałem jest Ameryka. A ten film mi to przypomniał.



1 comment:

  1. Mądrze i oględnie napisałeś, przeczytałem parokrotnie i uważnie, teraz poszukam wspomnianego filmu. Życie NIGDY nie jest czarno białe, zawiera wiele odcieni szarości i na szczęście także kolorową paletę barw! Dziękuję.

    ReplyDelete